החיים עפים
תיאטרון חיפה מארח את תיאטרון הידית:
"החיים עפים"
מופע ליצנות חדשה מעולמו של ליצן רפואי .
החיים עפים הינו מופע ליצנות וירטואוזי פילוסופי ורב תחומי שנוצר מתוך תובנות , חוויות ומצבים יום יומיים מעולמו של ליצן רפואי.
ירון סנצ'ו גושן מהלך על החבל הדק שבין מופע לריפוי ומפליא ללהטט ממחלקה למחלקה, מצחוק לכאב, מאבסורד להגיוני כמשל על אדם ועל מסעו בחיים. מופע מצחיק ונוגע ללב המעורר מחשבות על החיים, המוות ומה שביניהם.
היצירה זכתה בפרס "קיפוד הזהב" 2017 למבצע בהצגת יחיד.
כתיבה ויצירת המופע: ירון סנצ'ו גושן ושירי ג'ורנו
משחק: ירון סנצ'ו גושן
בימוי: שירי ג'ורנו
עיצוב במה ואביזרים: הנס פלדה
עיצוב תאורה: תומר שלום
עריכה מוסיקלית: יהודה לזרוביץ'
ייעוץ אומנותי ורוחני: קרן שפע לב
אורך המופע: כ– 80 דקות
מתי והיכן
תיאטרון בליפסינק Lip sync
נבחרת שחייה אמנותית מתאמנת ומופיעה בבריכה. הם מתאמנים, הם משוחחים, הם מתווכחים, מתאהבים והכל בתוך המים. אלא שכשהם מדברים לא יוצא מהם קולם הטבעי, כי אם דיבור של מבוגרים קשישים.
ההצגה "אקווריום" היא ניסוי חדשני בתיאטרון. במקום טקסט, מחזה, מילים, אספנו הקלטות דוקומנטריות של אנשים בני הגיל השלישי. הקשישים שוחחו איתנו על משפחה, סקס, גורל, מחלות, מצפון ועוד.
ההפקה בוחנת את המתח בין הגוף הצעיר לקול המבוגר, היא בוחנת צורות מחשבה ודיבור, הבדלים ודמיון בין הדורות. הבריכה היא המקום של הקשישים לצד השוחים האתלטים. השחקנים מגלמים אדם חדש, מעין "אדם שלישי", שהוא שילוב בין הצעיר למבוגר. הקול מאבד את משמעותו. הגוף מקבל צורה חדשה, והתוצאה מצחיקה ומרגשת. הצעיר נמצא במבוגר והמבוגר בצעיר.
זהו תיאטרון חדשני שלא נראה עוד כמותו .
עיבוד בימוי: רוני ברודצקי
שחקנים: שחקני ''קבוצת החיפאית'' קרן אור/ שרון דנון, ארז ביטון, חן גרטי, נגבה מאור, מיטל נר, ולדיסלב פסחוביץ', רון ריכטר, ארז שהרבני.
כוריאוגרפיה: טל קון
תפאורה ותלבושות: רות מילר
מוסיקה: נדב ויקינסקי
תאורה: חני ורדי
עוזרת במאי: יובל קורן
ייעוץ ליפסינק: אורי אוריין
רעיון ובימוי: רוני ברודצקי
כוריאוגרפיה: יותם לבנה
תפאורה: רות מילר
מוסיקה: רן בגנו
תלבושות: אלונה ויינשטיין
תאורה: זיו וולושין
ע. במאית: יאיר שפירא
בהשתתפות שחקני ''החיפאית'': ג'רמי אלפאסי, אדר בק, אורי גוב, אוריה יבלונובסקי, ליאור לב, יואל רוזנקיאר, רון ריכטר, מאשה שמוליאן, שירה בליץ
רוצים לעשות משהו ולא יודעים איך?
אין שום בעיה. תפתחו את היוטיוב, בשורת החיפוש תקלידו: "איך" ותמצאו תשובה לכל שאלה:
איך לקשור עניבה
איך לשים אודם
איך לשטוף רצפה
איך להתגונן מפורצים
איך לפתח את הביטחון עצמי
איך להתנשק
איך לגרום למישהו להתאהב בי.
אם אהבתם - תעשו לייק. זה יהיה ממש נחמד.
"איך לקום מכיסא"
ההצגה כולה בהשראת סרטוני הדרכה מיוטיוב.
מונודרמה מוסיקלית
סיפורה של נויה ציוני, נערה בת 17 מפתח תקווה, החולמת להיות זמרת מפורסמת לפחות כמו אדל. היא מתאשפזת לשלושה חודשים במחלקה
להפרעות אכילה בגין השמנת יתר. במחלקה, נויה חולקת חדר עם לינוי "גפרור" ומריה - אנורקסיות המאושפזות גם הן.
הקטבים השונים על קשת הפרעות האכילה יוצרים מפגשים סוערים, מלאי מתח והומור בין הבנות. במהלך ההצגה אנחנו נחשפים לעולמם של נויה,
הבנות ושאר אנשי צוות המחלקה.
מבוסס על מקרה אמיתי
*המחזה פותח במסגרת "בית ספר למחזאות של תיאטרון בית לסין וסדנאות הבמה", בהנחייתו של אבישי מילשטיין.
כתיבה ובימוי: רובי קסוס תפאורה ותלבושות: רות מילר עיצוב תנועה: טל קון תאורה: אלי אשכנזי מוסיקה: מורן מייזלס
קרדיט צילום: ז'ראר אלון משחק: דליה שטורך בהפקת תיאטרון חיפה
משך הצגה: 55 דקות
מאת: ריי קוני בימוי: משה נאור תרגום: אלי ביז'אווי תפאורה: אלכסנדרה נרדי תאורה: חני ורדי תלבושות: אורן דר מוסיקה: רן בגנו ע. במאי: עדי חורש בהשתתפות: רמי הויברגר, יעקב כהן, אסנת פישמן, לירית בלבן, עידו ברטל, בן יוסיפוביץ, אורנה רוטברג, יואב בר-לב, יוסף אבו ורדה, אלברט אילוז, רבקה בכר
מנתח מוביל בבית חולים יוקרתי בלונדון מתארגן לקראת נאום חייו בפני קבוצת רופאים מן השורה הראשונה בעולם. לפתע מגיחה פילגש מסתורית וקצת מטורללת מעברו, אשר אוחזת בסוד קטן-גדול שמערער הכל. הד"ר לא מהסס להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת למנוע מן הסוד להתגלות, והתוצאה היא קומדיה מוטרפת ומגלגלת מצחוק.
המחזאי ריי קוני נחשב לאחד המחזאים המצליחים והמוערכים באנגליה, אשף בתחום הפארסה והקומדיה. רבים ממחזותיו הוצגו על בימת תיאטרון הווסט אנד היוקרתי בלונדון, תורגמו למעל ל-40 שפות והציגו בכל רחבי העולם, גם בישראל.
חמש דמויות במשפחה אחת של עוזבי קיבוץ
המספרות את הסיפור המשפחתי, כל אחת נקודת
מבטה. הסיפורים חושפים סודות בעברן של הדמויות
ומאיצים את התפוררותה של המשפחה.
מאת ובבימוי: ורדה קנול-יהלום
שחקנים: אלון רשף
עינב אברהמי-שטרמר
ליהי פרידמן
קרול שמש
נורית אינדיק
בהפקת קבוצת תיאטרון 18 של אורנים
המחזה המקורי "ביאות ראשונות" מבשר על בואו של קול ייחודי ומפעים לתיאטרון הישראלי. אורי ניצן, פסיכיאטר ומחזאי, כתב בשפה ייחודית, נדירה ביופיה ורבת עצמה, מחזה המאפשר הצצה נדירה, אסורה כמעט, אל ערב כלולותיו של זוג חרדי המתמודד עם האימה וההתרגשות הגלומים במפגש האינטימי הראשון.
אך מה שנדמה תחילה כמבט מבעד לחור מנעול אל עבר עולם מסקרן ונסתר מעין, חושף בהדרגה אמת מורכבת הרבה יותר, המקרבת את המחזה לעולמו של הצופה באופן המטלטל את הנפש.
בסגנונו המקורי, עוסק המחזה באומץ, באובדנה המכאיב של האינטימיות הזוגית וחוקר את המיניות לא כמעטפת, אלא כנושא בפני עצמו. המחזה מציג את המיניות ככוח מניע, שורש יסוד מהותי, רב פנים ורבדים.
במובנים רבים, המיניות נהרסה ברגע שהפכה ציבורית, הוצאה לאור ונחשפה לכל עבר ובעקבות כך, רוקנה מן הצורך לגשש באפלה ומהאפשרות הטמונה בה לגילויים חדשים, לריגוש, לסקרנות, להרפתקנות ולבדיקה, והפכה אותנו לחקיינים חסרי מודעות של שפה מינית דלה, צפויה ובנאלית.
בבואו לעסוק במיניות באופן חשוף ופורץ דרך, מציב לעצמו מחזה חשוב זה יעד משמעותי: להשיב למיניות את המסתורין השייך לה.
* עירום חלקי בהצגה
מאת: אורי ניצן
בימוי: עמיר קליגר
תפאורה: זוהר שואף
תאורה: פליס רוס
מוזיקה וסאונד: גיא שרף
הדרכת גוף: אופיר דגן
תלבושות: רונה משעול
בהשתתפות: לירון בן שלוש, ישי גולן
מאת: מאיה ערד יסעור
בימוי: מור פרנק
תפאורה: אלכסנדרה נרדי
תלבושות: נעה לוריא
מוסיקה: אבי בללי
תאורה: רוני כהן
תנועה: טל קון
ע. במאית: ענבל להבי
שחקנים:ג'רמי אלפסי, שירה בליץ, אדר בק, אורי גוב, אוריה יבלונובסקי, ליאור לב, יואל רוזנקיאר, רון ריכטר, מאשה שמוליאן
היא...איך אומרים?
תפסה את אמסטרדם בביצים. היא תפסה את אמסטרדם בביצים אבל בסוף הביצים נשארו לה ביד. לא, לא הייתה תקרת זכוכית, לא הייתה תקרה בכלל, היו רק ביצים, שתי ביצים, שבמובן הפשוט ביותר של המילה, נשארו לה ביד כשהיא התכוונה לטגן חביתה או פנקייק או משהו כזה, כן. כי לא היה גז. היא לא יודעת למה. היא לא יודעת למה בעצם אין לה גז...
בוקר אחד מתעוררת מוזיקאית ישראלית צעירה בדירתה שעל תעלת הקייזרסחראכט הציורית שבאמסטרדם. היא רוצה לטגן לעצמה חביתה אבל להפתעתה מגלה שאין לה גז. כשהיא פותחת את הדלת היא מוצאת על מפתנה חשבון גז מנופח מריביות חוב שלא שולם מאז 1944. מי השתמש בגז בחודשים הנקובים בחשבון, ומי בעצם צריך לשלם אותו?
אמסטרדם הוא מחזה מקורי עכשווי הכתוב בפוליפוניה טקסטואלית: ריבוי קולות דוברים המרכיבים סיפורים אפשריים מהעבר והופכים את דירתה המסוגננת של הגיבורה לזירה של אירועים טרגיים.
האם אמת או בדיה? מציאות שקרתה או פרי דמיון? "אמסטרדם" מפרק את מנגנוני הסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו כדי למצוא מאחז בעולם כאוטי.
לגילאי 3 ומעלה
קלאסיקה של התיאטרון הקאמרי, בעברית המבריקה של המשורר אברהם שלונסקי והמוסיקה האהובה של המלחין דובי זלצר. לכל מי שראו את ההצגה בילדותם ורוצים להתענג עליה מחדש עם ילדיהם ונכדיהם.
טוחן עני המשתוקק להשיא את בתו למלך, מספר לו שהיא מסוגלת להפוך קש לזהב. כיוון שקופת הממלכה ריקה, קופץ המלך על המציאה. האישון הקטן שמופיע לעזרת בת הטוחן הנאשת, מבקש בתמורה את בנה הבכור. לאחר תחנונים והפצרות הוא נאות לוותר, בתנאי שהמלכה הצעירה תדע לנחש את שמו.
מאת: אברהם שלונסקי
בימוי: רוני פינקוביץ'
תפאורה ותלבושות: רות דר
מוסיקה: דובי זלצר
תאורה: פליס רוס
תנועה: ארז שפריר
משתתפים: אלינור אהרון בן אבי, אלון אופיר , איתי טיראן , עידו מוסרי, רמי ברוך, יגאל נאור,אלי גורנשטיין, יוסי טולדו , אסף גולדשטיין, אבי טרמין, גדי יגיל ,אמיר קריאף , אסף פריינטא, עירית קפלן , שרון אלימלך, איה שבא
תיאטרון חיפה מארח את תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער
גילאי 8-12
דרמה מרגשת על פי סיפור חייו של הקוסם האגדי
הודיני הנער, שחי עם הוריו בעוני גדול, מגלה יום אחד שמופע קסמים מגיע לעיר. בפרוטה האחרונה שבכיסו הוא קונה כרטיס, נכנס לצפות במופע, וחייו משתנים לנצח – הוא נלכד באהבת הקסמים ובכוחה של האשליה. בעוד הסביבה הקרובה מנסה להתנכל לניסיונותיו, הוא רוכש מיומנויות, מתמיד ומתפתח, ויוצר עם חברו הטוב מופע רחוב קטן של קסמים לעוברים ושבים.
מכאן והלאה, כנגד כל הקשיים והמכשולים, הודיני ממשיך בשלו ולא מפסיק להאמין עד שהוא מוכיח - קסמים אכן יכולים לקרות לנו!
זוכת פרס המשחק הטוב ביותר לקרן צור בתיאטרונטו 2015!!
זוכת פרס המשחק הטוב ביותר לקרן צור בתיאטרונטו 2015!!
מהנימוקי השופטים: "עבודת משחק מהמורכבות שראינו לאחרונה. אפיון דמויות מדויק, אינטליגנטי ורב פנים, מנעד רגשי רחב ומגוון ויכולת משוכללת לנוע בין מצבים בחופשיות ובביטחון. יכולת גופנית מרשימה, יכולת רטורית וגיוון קולי, אירוניה ושובבות לצד חשיפה רגשית מצמררת".
זהו מחזה המספר את סיפורה של טייסת F16 אמריקאית. זהותה מתערערת כאשר בעקבות הריון לא צפוי היא מנושלת מתפקידה כטייסת קרב. מאמנים אותה מחדש להיות מפעילת מל"ט (מטוס ללא טייס). כעת, היא משתתפת במלחמה בשלט רחוק, מבסיס Chreech, נוואדה.
כל יום היא שבה אחרי 12 שעות בקרון ההפעלה, אל בעלה ואל בתה הקטנה, הביתה.
"לנסוע למלחמה כאילו זו עבודה במשמרות". היא מצליחה "להוריד" הרבה מ"הרעים, האשמים".
"האפור" של המסך מחליף את "הכחול" ,שהיא כל כך אהבה לטוס בו.
היא לפעמים "רואה את עצמה מלמעלה", את אלה שהיא אוהבת, וגם את אלה שהיא הורגת.
עד שיום אחד ,רגע לפני שהיא לוחצת שוב על הכפתור...
אורך ההצגה: שעה ועשר דקות
הביקורת משבחת:
"הצגת יחיד חכמה, המשלבת מוסר מלחמה עם תודעת האח הגדול, הרג, מגדר ומציאות מדומה, ובעיקר מעניקה לצופים הזדמנות לפגוש שחקנית מדהימה, בעלת יכולת להחליף אלף פנים בהרף עין, באמינות רגשית מוחלטת ומלאכת מחשבת של משחק"
מיכאל הנדלזלץ, הארץ
"הדרמה כתובה היטב בשפה תמציתית וחריפה, וצור, בהדרכתו הנבונה של הבמאי סיני פתר, מגישה ביצוע חשוף, חריף ועוצמתי ונבנה בהדרגה לשיא רגשי מרשים."
שי בר יעקב, ידיעות אחרונות
"קרן צור ממחישה את מנעד כישרונותיה... היא מגיעה מוכנה היטב לתפקיד ומשכנעת עד מאוד בלבטים של הדמות. צור ממריאה לפסגה חדשה. התרגום המצוין של קרן צור למחזה מאת ג׳ורג׳ בראנט, והבימוי המדויק של סיני פתר, מצליח לעורר הזדהות עם הדמות"
דנה שוכמכר, מעריב
"בבימויו המצויין של סיני פתר ענתה ההצגה על האתגר. במשחק מרתק הנבנה כקשת של גוונים ומחוות של טייסת קרב, הנוסקת אל הפסגה של כחול השמים ונוחתת משם למציאות שיש בה אהבה, משפחה, אך גם תסכול והחמצה".
צבי גורן, הבמה
יוצרים ושחקנים:
מאת: ג'ורג' בראנט
תרגום וביצוע: קרן צור
בימוי: סיני פתר
מעצב תאורה: חיליק אורגל
מוסיקאי: חגי קשת
וידאו ארט: נימרוד צין
נתן דטנר שחקן ובמאי עשה כמעט הכול על במות התיאטרון ולראשונה הוא יוצא במופע חדש ומביא את ניסיונו האישי במשחק, שירה הומור וכשרון בלתי נדלה.
שנסון צרפתי, זמר ישראלי מחזמר אמריקאי והומור יהודי, אלו חלקי הפאזל שהרכיבו את נוף ילדותו והשפיעו מאוד על דרכו האומנותית והפכו לאבני דרך שבנו מופע שהוא מכלול אהבותיו וטעמו האישי.
נוסיף לזה את בית ילדותו, החינוך הדתי הישראליות הצברית, הבוהמה התל אביב ועולם התיאטרון הקסום שהוא כל חייו והרי לכם מטעם נפלא שנתן שמח לחלוק עם הקהל במופע מרגש השט לו בין חופי תל אביב, דרך לונדון, פריז וירושלים.
הומור שזור בין השירים מתוך כנר על הגג, גברתי הנאווה, שנסונים צרפתיים, איב מונטאן, ג'ורג בראסנאס עם שירים ישראליים נפלאים.
כל אלו מבטיחים ערב מצחיק ובעיקר מרגש.
כוכב השנסונים הבינלאומי מרשאל מרין חוזר באהבה לתיאטרון חיפה במופעו החדש
PARIS MAGIC "שארל אזנבור וחברים"
שר ומספר שיריו הגדולים של הזמר האגדי שארל אזנבור וחבריו..
ברפרטואר עשיר של השנסונים הקלאסיים, בלדות, להיטיי פופ, סלואו ורוקנרול בשפת המקור - צרפתית, בשילוב שנסונים שתורגמו לעברית והפכו לחלק מהתרבות הישראלית,
מלווה בנגניו המובחרים, לרקע מצגת אומנותית ובמה מעוצבת - פריז
במופע מרתק, הסוחף לפריז האותנטית!
מוסיקלית וויזואלית ותיאטרלית !
אורך המופע 90 דק' של חוויה אומנותית צרופה בניחוח פריזאי אותנטי
הצגת חובה לבני נוער!
תמונה אינטימית של מיה מופצת ברחבי הרשת וחייה מתהפכים. העקיצות, ההשפלות והאלימות המילולית והפיזית מחבריה לכיתה שוברים אותה והקרובים לה נוטשים אחד אחרי השני.
זה ייקח שנה עד שהיא תחזור לביה"ס, תעמוד מול כולם עם כל התובנות והלקחים וגם שם... מחכה לה הפתעה.
הצגה על חברות אמת, כבוד לאחר, נאמנות, אהבה ומחילה. המחזה מבוסס על סיפור אמיתי.
בהצגה משולבים קטעי וידאו המוקרנים על מסך ענק.
משך ההצגה: שעה ורבע, ללא הפסקה
מחזה, בימוי והפקה: חלי קניזו שחר, בני יזרעאל
מוסיקה: תום גולדשטיין
תאורה: חואן כהן
וידאו: גיא ירוסלבסקי, ''קאלט הפקות''- הפנתר הירוק
תלבושות: איב קיניזו
בהשתתפות: עדי אלון, ליאור כהן, שירה לוי / לירון רביבו, סטיב פרידמן, נועם שנהב, תותי ניניו
שחקן אורח: אלון דהן
המחזה "חצוצרה בואדי" מאת שמואל הספרי, עיבוד דרמטי לספר החשוב והמצליח מאת סמי מיכאל, עלה בתיאטרון חיפה ב 1999- וזכה להצלחה כבירה. כעת מעלה התיאטרון הפקה מחודשת ורלוונטית מתמיד.
עלילת המחזה מתרחשת בתחילת שנות השמונים בחיפה - תקופת מלחמת לבנון הראשונה.
הודא, ערביה נוצריה העובדת כסוכנת נסיעות ומעורה בתרבות הישראלית, מתגוררת עם מרי, אחותה היפהפייה והפרועה, אמה וסבה בשכונת ואדי ניסנאס הנשלטת על ידי אבו נחלה - "מאפיונר" עשיר וחסר מעצורים.
אל גג הבית עובר לגור אלכס, עולה מרוסיה, נגן חצוצרה וסטודנט בטכניון.
הודא ומרי מסתבכות באהבות בלתי אפשריות ונקרעות בין מחויבותן למסורת ולמשפחה – לבין צו ליבן .
דרמה משעשעת ומסעירה מנכסי צאן ברזל של הספרות הישראלית.
יוצרים ושחקנים:
מאת שמואל הספרי ובבימויו, על פי ספרו של סמי מיכאל
תפאורה: סאשה ליסיאנסקי
תלבושות: אורנה סמורגונסקי
מוזיקה: אלדד לידור
תאורה: אורי מורג
ע. במאי: הילה בן ארי
בהשתתפות: חן אמסלם/ מונא חווה, רבקה בכר, דורון בן דוד, אורי גבריאל/ רמי דנון, שושה גורן, ולדיסלב פסחוביץ', חנאן חילו, ג'סאן עבאס
משך ההצגה: כשעתיים ורבע כולל הפסקה
המחזה זוכה פרס פוליצר מאת מרשה נורמן
ערב אחד בחייהן של אם ובת, שכולו דיאלוג מרגש, חושפני, כן ונוקב.
במהלך הערב, מספרת הבת לאם שהיא מתכננת לשים קץ לחייה.
בעקבות הגילוי נחשפים סודות כואבים, צפיםזכרונות ועולים משקעים מודחקים; נאמרים דברים שלא ניתן להם ביטוי מעולם.
לעיני הצופה נפרסת יריעה אנושית, ששזורים בה הומור, אהבה וחמלה, כשהשתיים, האם והבת, מחפשות אחר משמעות החיים.
הביקורת משבחת:
"... שתיהן מעולות, כל אחת בדרכה. זה בלי ספק התפקיד הטוב ביותר של נינה קוטלר שאני ראיתי, בעיקר באיפוק החם והיבש... וליאורה ריבלין מרשה לעצמה להיות מגוחכת ומרושעת וילדותית וקטנונית ולזעוק מכאב במאמץ שלא מצליח לעצור את הסוף הבלתי נמנע... הצגת המחזה, בבימויו של איציק ויינגרטן ועם התפאורה של במבי פרידמן מוצלחת ביותר." הארץ
"על הבמה רוחש נס קטן ונדיר... מסעקסום ואכזרי... הישג דרמטי גדול" ynet
"הצגה שמכה בך כמו אגרוף בבטן, וההתרגשות לא מניחה הרבה אחרי שהמסך יורד" ידיעות אחרונות
"...מחזה נפלא, המשלב רגעים מרגשים,מפתיעים, מוקצנים ומעיקים. שתי השחקניות הנפלאות מצליחות ליצור קונצ'רטו מושלם לשני קולות ולבנות את הדרמה הסוערת הזאת באופן מדויק ונוגע". כלכליסט
יוצרים ושחקנים:
מאת: מרשה נורמן
תרגום: רבקה משולח
בימוי: איציק ויינגרטן
תפאורה ותאורה: במבי פרידמן
תלבושות: נטשה טוכמן פוליאק
מוסיקה מקורית: הילית רוזנטל
בהשתתפות: לאורה ריבלין, נינה קוטלר
תיאטרון חיפה מארח את תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער
מישהו גנב את כל הלימונים מהעץ בחצר הבית! יולי, חבריה, והכלבה שלה שקשוקה יוצאים בעקבות החשוד העיקרי, דותן, ויולי מכריזה עליו ועל החבר שלו דוקי - מלחמה של הטובים נגד הרעים, עד הסוף המר!
זוהי תחילתה של הרפתקה מותחת, מרגשת ומצחיקה, שגיבוריה הם חבורת ילדים שמעדיפה לשחק במקום לכעוס, יולי, שמגלה שאם מדברים במקום להילחם זוכים בחברות אמת והופכים אויב לאוהב, וכלבה אחת קטנה וחכמה.. ושמה שקשוקה.
ספרי "שקשוקה" הם רבי מכר ישראליים וזכו בספרי זהב ופלטינה. הספרים ראו אור גם בארה"ב, צרפת, ספרד וברזיל. על סדרה זו זכתה גליה עוז בפרס ראש הממשלה לסופרים עבריים תשע"ב.
דרמה קומית מרירה מתוקה, מלאת חום ואהבת אדם מאת המחזאי המהולל, זוכה פרס הפוליצר, איאד אקטאר
באטלנטה של ימינו, אב למשפחת מהגרים פאקיסטנית הגשים את גרסתו לחלום האמריקאי והקים את חברת המוניות המצליחה בעיר. אולם מאז שנפטרה אשתו האהובה שלוותו אינה שלמה.
הוא דואג לשתי בנותיו בכל מאודו, וחרד רק לדבר אחד: האם יצליח להשיא את ביתו הגדולה זרינה, הרווקה הנצחית? אהבתו העמוקה אליה, לצד ערכי המשפחה, המסורת והנישואין בהם הוא דוגל, מביאים אותו לחיפוש עיקש אחר חתן, עד שהוא מאתר, בדרכים שונות ומשונות, מועמד אידיאלי עבורה, והתרגשותו גדולה.
אך לזרינה, שהחתן הפוטנציאלי דווקא מוצא חן בעיניה מאד, אופי עצמאי וסוער. המסורת הדתית והשמרנית בה גדלה, ובמיוחד מקומה המוגבל של האישה בתוכה, מציתים בה חוש מרד. ובנוסף לכל זאת - ואולי הגרוע מכל! - היא ניחנה בכישרון ספרותי גדול, ובשאיפות אמנותיות משולחות כל רסן.
הרומן אותו היא משלימה, גרסה פמיניסטית לסיפור מהמקורות, מקומם את הקהילה נגדה ומעמיד את משפחתה בטלטלה קשה, המגיעה אל סופה בכוחה של האהבה.
מאת: איאד אקטאר תרגום ובימוי: משה נאור תפאורה: כנרת קיש תלבושות: דליה פן תאורה: חני ורדי, אלי אשכנזי מלחין: אלברטו שוורץ עוזרת במאי: סופיה נולר יעוץ: עבד נאטור
בהשתתפות: איציק כהן, אלמה דישי, מיכאל מושונוב/ גיא גורביץ, יסמין עיון
תיאטרון חיפה מארח את תיאטרון גשר
על פי הרומן מאת: יצחק בשביס-זינגר עיבוד, עיצוב ובימוי: יבגני אריה
ההצגה המיתולוגית של גשר חוזרת לבמה
ישראל (סשה) דמידוב יחזור לתפקיד העבד המלומד יעקב, כשלצידו ויקטוריה גורודצקיה, מהשחקניות המפורסמות בפולין, המגיעה לתיאטרון במיוחד עבור תפקיד בת האיכר ונדה - ותשחק לראשונה בעברית, רוסית ופולנית.
ההצגה על פי הרומן האל-מותי של בשביס-זינגר, מגוללת סיפור על אהבה, כנות וחושניות - בעולם של תוקפנות, רצח ופוגרומים נוראיים.
יעקב הוא תלמיד חכם יהודי הנמכר לעבדות לאחר פרעות שנערכו ביהודי פולין. שם, כשהוא נאבק לשמור על יהדותו, הוא מוצא את עצמו מתאהב בונדה, בת אדוניו הנוצרייה. הגיבור ניצב מול איתני הטבע וכוחם, אבל ההתמודדות האמיתית שלו היא כנגד האדם והחברה האנושית. אהבתם המשותפת ותשוקתם האסורה מוציאים אותם למסע שממנו אין חזרה.
זאת הצגה שמעמתת את הקהל עם השאלה עד כמה יכול האדם לשלוט בגורלו, ומעל הכל, השאלה הבנאלית, אך הכנה והאמיתית - האם בכוחות האהבה להתגבר על כל המכשולים ולשרוד.
תיאטרון חיפה מארח את תיאטרון בית ליסין
דרמה ישראלית
עופר מופתע לגלות שאמו המנוחה לא הורישה לו בצוואתה דבר, וכל הרכוש יועבר לידי אחותו. אמו גם לא השאירה כל הסבר. הוא נחוש לגלות מדוע נושל מהירושה אך אחותו הצעירה מסרבת לשתף עימו פעולה.
במהלך נסיונותיו להבין את הצוואה, יגלה את מסכת הסודות והשקרים שממנה מורכבים חייו.
משך ההצגה: כשעה ו-20 דקות, ללא הפסקה
תיאטרון חיפה מארח את תיאטרון גשר
עיבוד בימתי לרב המכר של חאלד חוסייני בבכורה ישראלית
'רודף העפיפונים' הוא סיפור על חברות, בגידה ועל מחיר הנאמנות.
סיפור על אבות ובנים: האהבה ביניהם, הקורבנות שהם מקריבים ועל השקרים שהם מספרים. כל זה על הרקע של קאבול, בירת אפגניסטן - עיר קסומה, ססגונית, מלאת ריחות אקזוטיים, בזארים שוקקי חיים ותחרויות להפרחת עפיפונים.
אמיר, בנו של איש עסקים פאשטוני עשיר ומכובד, וחסן, בנו של משרת האזארי, גדלים יחד: ספק חברים, ספק אדון ומשרת וגורלותיהם נשזרים זה בזה עד שאחד מהם בוגד בחברו במעשה שירדוף אותו שנים רבות אל חיים אחרים ביבשת אחרת.
זהו הרומן הראשון של הסופר האמריקני ממוצא אפגני, ומאז צאתו בשנת 2003 זכה להצלחה מסחררת בווסט אנד בלונדון ובמקומות נוספים ברחבי העולם, כולל עיבוד לסרט שהיה מועמד לפרס "גלובוס הזהב" בשנת 2007.
תיאטרון חיפה מארח את תיאטרון הקאמרי
קומדיה מרגשת
לעיירת הפיתוח "תקוות" שבדרום הארץ קרה נס: ששי בן עטר, הכוכב הכי גדול שיצא מהעיר חוזר עכשיו ל"תקוות" כדי לבחור נער מקומי שיגלם את "רומיאו" בהפקה נוצצת של "רומיאו ויוליה".
מולי מלכא, הנער הכי מוכשר בתקוות, כמעט ומקבל את התפקיד הנחשק אבל בשורות רעות לגבי מצבה הבריאותי של אימו זורקות את מולי מהבמה הנוצצת אל המציאות הקשה. הדבר היחיד שנותר לו לעשות כדי לתת לאמא שלו קצת תקווה הוא... לשקר לה שקיבל את התפקיד הנכסף.
המצב אליו נקלע מולי יוצר קומדיה של שקרים שרק מסבכים אותו יותר ויותר, ולמרות זאת מולי מצליח לסחוף אחריו את חבריו, משפחתו והעיירה כולה כדי לתת לאימו כמה רגעי אושר.
זה סיפור על אהבה כל כך גדולה בין ילד לאמא שלו, אפילו גדולה יותר מאהבתם של רומיאו ויוליה.
משך הצגה: כשעה ו-45 דקות, ללא הפסקה
הצגה מוסיקלית שחושפת את סיפורו של העולם התחתון היידי.
ההצגה לוקחת אותנו אל היריד בעיירה היהודית, בו פועלים כל הטיפוסים האלה ומוצאים את "פרנסתם". הסיפורים, המחזות והמערכונים נשזרים יחד בשילוב השירים הנפלאים: שירי שיכורים, שירי גנבים, שירי כלא ועוד.
חלקם מלאי הומור ממזרי ועוקצני וחלקם נוגעים ללב כשהם חושפים צד אנושי או סיפור מרגש. וביידיש - גם העולם התחתון נשמע יותר טוב... ע"פי יצירות של גדולי הספרות ביידיש, ובינהם: מרדכי געבירטיג, איציק מאנגער, שלום עליכם ועוד!
עיבוד ובימוי: דורי אנגל
מרגרט וולש, אם חד- הורית בת חמישים, מתחננת בפני הבוס שלה, סטיבי, בן העשרים, שלא יפטר אותה מעבודתה בחנות "הכל בדולר".
זו יריית הפתיחה של המחזה החברתי והרגיש מאת המחזאי דיוויד לינדסי-אבייר.
דמותה המיוחדת של מרגרט לעולם איננה קורבנית או מתרפקת על מצבה הקשה. מתוך נואשותה של הדמות צפות ועולות לאורך המחזה שאלות מורכבות על פערים חברתיים, ניוד בין מעמדי, בחירות ומזל.
כשמרגרט מחפשת עבודה בקליניקה של רופא מצליח שלמד איתה באותה השכונה, עולות שאלות אלה במלוא עוצמתן.
____
המחזה הציג לראשונה בשנת 2011 בברודווי. לשחקנית הראשית פרנסיס מקדורמנד הוענק פרס הטוני היוקרתי על תפקידה בהצגה. מאז הוצג המחזה ברחבי ארה"ב ובמדינות אירופה ובאוסטרליה וזכה לביקורות משבחות ולפרסים רבים.
הצגת הדגל של פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2015
עיבוד לאחד הספרים היפים והמופלאים שנכתבו בשפה העברית ע"י הצייר וסופר הילדים נחום גוטמן
זהו סיפור על חמור, חמור אפור ופשוט שאיש לא רצה בו, אפילו לא אדונו שקיבל אותו במתנה.
החמור מתהלך בודד בין שדות הקוצים, עד שיום אחד נאלץ הוא לזקוף ראשו, לפרוס רגליו, לחצות את גבול המושבה ולדהור בנתיב הפלאות אל עבר גורלו
מכאן מתחיל חמורנו במסע פיוטי, מצחיק ונוגע ללב, אשר במהלכו פוגש החמור שלל דמויות המגלות לו את סגולותיו. זהו סיפור על גורל, על שליחות, על המשמעות שלנו בעיניי עצמנו ובעיני אחרים, על הדברים הקטנים בחיים ועל המשמעות
העמוקה שהם טומנים בחובם
מגילאי 5 ולכל המשפחה
יוצרים ושחקנים
עיבוד ובימוי: שי פיטובסקי
תפאורה: ניב מנור
תלבושות: נטשה טוכמן פוליאק
תאורה: זיו וולושין
מוסיקה: אלברטו שוורץ
עיצוב בובות: אמירה פנקס וגילי אולמר-קוזין
כוריאוגרפיה: שרון גל
הדרכה קולית: היידי ליפמן יוסף
בהשתתפות: יואב בר לב ושחקני "החיפאית": קרן אור/ חן גרטי, ארז ביטון, נגבה מאור, מיטל נר, ולדיסלב פסחוביץ', רון ריכטר, ארז שהרבני.
הפעלת החמור: גוני פז/ אופיר צויבל
הביקורת משבחת:
* * * * *
"חמור שכולו זהב...מסע בימתי פיוטי, קסום ומרתק... צוות העיצוב שיצר עולם גרוטסקי ומלא חן...בזכות השפה החזותית המרתקת ההצגה מצליחה להצחיק, להקסים ולגעת בכולם..."
שי בר יעקב, 5 כוכבים- ידיעות אחרונות
אוצר להצגת ילדים… תיאטרון סיפור מרהיב ורב משמעות. שחקני "החיפאית" נפלאים... הצגה מופלאה ומוצלחת מאד"
אופיר הלל, nrg
הצגת ילדים יפה ופיוטית... פיטובסקי מביא אל הבמה את השפה הפיוטית, האסתטית והמוקפדת שלו. הוא עושה זאת תוך מתן כבוד רב לילדים... התוצאה אמנותית, מהנה ומעוררת מחשבה. הבמה שעיצב ניב מנור יפה ודינמית, התלבושות של נטשה טוכמן פוליאק מעולות, והמשחק של הקבוצה החיפאית פועל היטב..."
רון שוורץ, גלובס
במילה אחת: מומלץ. במשפט יותר מורכב: קחו את הילדים ולכו לראות, כולכם תצאו עם חיוך על השפתיים"
רינה זיסמנוביץ', ynet
הפקה יפהפייה… "החיפאית" בעבודת צוות מתוזמרת להפליא… בהצגה שאין בה רגע דל מבחינה חזותית או רגשית והכל טבול בפיוט ובמוזיקה נהדרת... גוני פז, מפעילה ללא מילים את בובת החמור באופן שראוי לתשואות... הפקה שיש להתפאר בה"
הילה אהרון בריק, אתר הבמה
"העיבוד והבימוי... שיר הלל לאמנות התיאטרון והסיפור, יצירת מופת מרגשת ועוצרת נשימה... משחק משובח וחיבור מרהיב של תפאורה-תאורה-תלבושות. בובת החמור מלאת הבעה ורגש וגוני פז, המפעילה והמדבבת, עושה עבודה קולית ותנועתית מצוינת... שילוב מהפנט של ויזואליה, שפה, מוזיקה ומשחק"
נורית אסיאג, עכבר העיר